Skip to content

"gönül"e gönül koymak..

May 27, 2009

Daha öncesinde kaç kişi okumaya fırsat bulabilmiştir bilemiyorum ama Tebrizli Şems’in Mevlâna’ya gönül koyup Şam’a gittiği sırada onun için yazdığı bir şiiri yazmak istedim buraya:

“Ey sabah rüzgarı, bir kerecik, O’nun yurdundan geç!

Benden O’na bir selam götür,

Gönlümü orada görürsen de ki:

Bu buluşma haram olsun sana..

Ey gönül, ben senden uzakta,

Sense, onunla diz dizesin..”*

Tebrizli Konya’ya döndükten sonra okur Mevlâna’ya bu şiiri ve daha sonraki konuşmasında ekler:

“Sana kızmak istiyorum, kızamıyorum. Senden kaçmak istiyorum, kaçamıyorum. Kader mi, yoksa iradesizlik mi bu?”*

*Kültür Bakanlığı’nın yayıncılığında Tiyatro Eserleri Dizisi adı altında Recep Bilginer’in hazırladığı “Mevlâna Aşık ve Maşuk” eserinden alıntıdır.

No comments yet

Leave a Reply

